Afspraken

U kunt een lijst van alle afspraken zien in het Afspraken-menu van Afspraak-Maker. U kunt ook gemakkelijk een afspraak vinden door gebruik te maken van de handige zoektool en filters.

U kunt elke afspraak bewerken of verwijderen door te klikken op de opties voor de afspraak en op de Bewerk of Verwijder knop te klikken. U kunt ook afspraken in bulk verwijderen door ze te selecteren en op de verwijder knop onderaan te klikken.

U kunt een nieuwe afspraak maken door te klikken op de NIEUWE AFSPRAAK-knop in het Afspraken-menu van Afspraak-Maker.

In het venster Nieuwe Afspraak kunt u alle noodzakelijke opties met betrekking tot de afspraak selecteren. Datum- en tijdstipopties zijn beschikbaar volgens het Tijdschema, vakanties en speciale dagen. Als u zondag als een vakantiedag instelt in de instellingen, is er geen tijdslot voor deze dag.

Als een klant een afspraak heeft geboekt voor een tijdslot, kunt u geen tweede afspraak maken voor deze tijdslot. Als u wilt dat meerdere mensen een dienst kunnen boeken voor dezelfde tijdslot, moet de capaciteit van de Dienst “Groep” zijn, zodat u een nieuwe klant aan de Afspraak kunt toevoegen. Andere klanten kunnen dan dezelfde tijdslot op de boekingspagina boeken als de dienstcapaciteit Groep is.

Bij het toevoegen van klanten aan een groepsafspraak vanuit het beheerderspaneel, kunt u het aantal klanten kiezen. Deze slots worden afgenomen van de dienstcapaciteit.

Als u extra’s heeft die gerelateerd zijn aan de Dienst en deze wilt selecteren, kunt u dit doen vanuit het tabblad Extra’s.

Als het selectievakje “Workflows uitvoeren bij opslaan” niet is geactiveerd, worden er geen meldingen naar de klanten gestuurd wanneer u handmatige wijzigingen aan de afspraak aanbrengt. Als u meldingen wilt verzenden, is het belangrijk dat u het selectievakje aanvinkt.

Na het instellen van de datum en tijd, selecteert u een klant.